REALITY • INVESTICE • FINANCE

Příběh realitního makléře a výhody spolupráce s ním

Home > Blog > Příběh realitního makléře a výhody spolupráce s ním

Příběh realitního makléře a výhody spolupráce s ním

Březen 10,2019 Antonín Fidler 0comments

Hezký den,

rozhodl jsem se popsat příběh jedné z mých realitních transakcí, která se udála na přelomu roku 2017 a 2018. Tato transakce byla velmi zajímavá v tom, že jasně ukazovala rozdíl mezi prací různých realitních makléřů na stejné nemovitosti. V září roku 2017 mne v kanceláři ve Šternberku navštívil zoufalý majitel krásného domu na ještě krásnějším místě ve městě Šternberk. Dali jsme si kávu a pán se rozpovídal co ho ke mě přivedlo. Dozvěděl jsem se, že vlastní pěti pokojový rodinný dům ve Šternberku kousek od lesa, přitom kousek do centra a s nádherným výhledem na město. Řekl mi, že je dům cca 10 let po rekonstrukci, má útulnou zahrádku a bazén. Tak se ptám v čem je tedy problém? To zní jako nemovitost, kterou bude chtít každý Šternberák. Pán mi odpověděl, že to už prodává 2 roky, vystřídalo se mu tam již několik realitních kanceláří a každá ho tlačí s cenou dolů, protože to žádné nejde prodat. Moje otázka samozřejmě hned zněla, na kolik si tedy svoji nemovitost cení? Odpověděl že již nějakou dobu je na ceně 3 500 000,- a pořád žádný kupec, že už nějakou dobu ani nikoho makléř, co měl nemovitost na starost, nepřivedl na prohlídku. Samozřejmě tato zpráva ve mne vzbudila údiv, protože vše nasvědčovalo tomu, že cena za popisovanou nemovitost je v pořádku.

                                               

Požádal jsem ho tedy, aby mi svojí nemovitost ukázal. Z centra města jsme tam autem byli cca za 3 minuty. Dům jsme si tedy prošli, majitel mi pověděl o domu vše, co mu bylo známo. Nechápal jsem proč tato nemovitost posazená, troufám si říci v jedné z nejlepších lokalit ve Šternberku, dva roky nenašla kupce. Když jsem se však podíval, jakým stylem je nemovitost prezentovaná, že jediná forma marketingu nemovitosti je pár rozmazaných a tmavých fotek (zřejmě pořízených telefonem) na inzertním portále, bylo mi to hned jasné. Problém není v nemovitosti, ale ve formě prezentace, která je bez kvalitních fotek, jakéhokoliv představení lokality nebo devíz domu. Domluvili jsme se tedy s majitelem, že mu nemovitost prodám určitě za víc jak 3 500 000,- a do 4 měsíců. Chvíli na mě majitel nevěřícně koukal, ale pak jsme si plácli.

                                                   

Zprostředkovatelskou smlouvu na 4 měsíce jsme podepsali 2.10.2017, dostal jsem klíče a má práce mohla začít. Hned druhý den jsem si pozval na nemovitost naši designérku, která mi poradila, co a jak naaranžovat. Kam dát květiny, jak sladit a oživit dům barvami – pan majitel byl velký milovník modré a bílé barvy, proto dům působil studeně, museli jsme nakoupit doplňky teplých a hřejivých barev. Dům potom, co jsme jej uklidili a nazdobili, naprosto prokoukl. Stala se z něj útulná vilka, kde chce prostě bydlet každý. Když bylo vše připravené k focení a natáčení, pozvali jsme si našeho realitního fotografa. Náš fotograf během  jednoho dopoledne nafotil, natočil a nalétal dronem nemovitost i její okolí. Na kvalitu fotografií a videa je potřeba klást extrémní důraz, protože to je první, co vidí potencionální kupec a díky tomu jak nemovitost vypadá na fotkách, se rozhodne, zda jí navštíví nebo ne. Během dvou dnů jsme měli zpracované fotky i video. Zpracovali jsme inzerát, nastavili kampaně na sociálních sítích, inzertních serverech, pověsily plachtu, zveřejnily nemovitost v magazínu ESTATE (prostě jsem musel, byla to opravdu povedená nemovitost) a pustily se do prodeje.

                                                   

 

Již první den od zveřejnění mi neustále zvonil telefon a lidé toužili po prohlídce. Po nesčetném množství poptávek a prohlídek si nemovitost zarezervovala mladá rodina 23.12.2017 za cenu 3 700 000,-. Naše finanční poradkyně jim pomohla s financováním nemovitosti a dům byl prodaný. Tímto článkem jsem vám chtěl přiblížit důvody, proč je dobré spolupracovat s realitním makléřem a proč je dobré si mezi realitními makléři umět vybrat toho správného pro spolupráci. Profesionální realitní makléř je velmi užitečná přidaná hodnota pro prodej vaší nemovitosti. Šikovný realitní makléř vám ušetří mnoho času a vydělá dost peněz i navzdory tomu, že mu zaplatíte provizi. Jak poznat profesionála?

Profesionál:

  1. Ukáže vám prokazatelné reference
  2. Má vlastní webové stránky
  3. Vyslechne si vaše priority spjaté s prodejem nemovitosti a nastaví podle nich celý prodejní proces
  4. Předloží vám k nahlédnutí cenovou mapu realizovaných obdobných obchodů v okolí prodávané nemovitosti
  5. Umí vám vysvětlit jak celý proces prodeje bude probíhat
  6. Investuje do  zakázky nejen svůj čas, ale i peníze. Objedná fotografa, nechá zpracovat video-prohlídku, nechá nemovitost nalétat DRONEM, provede Home-staging, zaplatí vyhotovení PENB, zaplatí advokátní služby k převodu nemovitosti.
  7. Marketing nemovitosti mu není cizí, ví kde inzerovat, jak nastavit kampaně na sociálních sítích
  8. V neposlední řadě je to váš parťák, musí prvně řešit to, jak vám pomoci s prodejem a potom až provizi. 🙂 

 

Antonín Fidler

Realitní makléř a ředitel společnosti

PRACOVNÍ DOBA

  • Pondělí - pátek: 9:00 - 17:00
    Sobota - neděle: po domluvě

Jsme součástí Luxury brandu

centrála

  • ČSA 23/10, 785 01, Šternberk
  • +420 739 183 984
  • info@luxury-service.cz
  • Po-Pá 9-17h

naše lokality:

  • Olomouc, Šternberk, Uničov, Litovel
  • Zlín, Kroměříž, Přerov, Vsetín
  • Šumperk, Zábřeh, Jeseník, Rýmařov
  • Prostějov, Vyškov, Uherské Hradiště
  • Praha, Brno, Pardubice, Jihlava
Antonín Fidler

Antonín Fidler

Ředitel společnosti

+420 739 183 984
info@luxury-service.cz

© 2018 Luxury Service | GDPR