REALITY • INVESTICE • FINANCE • MARKETING

Jak přistupují stavební spořitelny k žádostem o odklad splátky úvěru na bydlení

Březen 31,2020 Realitní zpravodaj 0EALITNÍ ZPRAVODAJSTVÍ

Podle sdělení Ministerstva financí dle usnesení vlády ČR mohou banky, včetně stavebních spořitelen a dalších finančních institucí, nadále poskytovat služby svým klientům. Ti se však musejí vyrovnat s omezenou pracovní dobou, a případně jiným, než osobním způsobem komunikace. Také klientům, kteří se vzhledem k nouzovému stavu dostali do problémů se splácením úvěru, se snaží stavební spořitelny vyjít vstříc.

Českomoravská stavební spořitelna
Klient, který má v důsledku koronavirové epidemie problémy se splácením úvěru, může požádat odklad splátek povinného dospořování ve fázi meziúvěru nebo o snížení splátky úvěru ze stavebního spoření na maximálně 12 měsíců.

Ve fázi meziúvěru může být snížena splátka dospořování až na 0 Kč. Klient tedy po dobu restrukturalizace hradí pouze úroky meziúvěru. V případě úvěru ze stavebního spoření je minimální splátka stanovena jako 0,3 % cílové částky. Podmínkou poskytnutí odkladu je, že klient není aktuálně se splátkami v prodlení. O odklad splátek lze požádat e-mailem, vše se vyřizuje elektronicky.

Stavební spořitelna České spořitelny
Umožňuje odklad splátek o tři měsíce klientům, kteří čerpají hypotéku nebo úvěr ze stavebního spoření. Podmínkou je, že se klient dostal do těžkostí se splácením v důsledku epidemie koronaviru. Podrobnější informace a formuláře pro klienty jsou k dispozici na webových stránkách.

Modrá pyramida
Některá poradenská místa jsou v omezeném režimu otevřená. Podrobné informace lze zjistit také na webových stránkách. To se týká především klientů, kteří mají třeba před podpisem úvěrové smlouvy, který nelze řešit jinak, než úředně ověřeným podpisem na vytištěném dokumentu. Pokud to však není nezbytné, doporučuje se vyřizovat své požadavky telefonicky nebo e-mailem. V souvislosti s nouzovým stavem a koronavirovou epidemií připravuje spořitelna možnost odkladu splátek úvěru. Podle posledních informací zpracovává nyní postup, který tento odklad umožní.

Raiffeisen stavební spořitelna
Nabízí odklad splátek a vkladů až o tři měsíce. Podmínkou je, aby v době podání žádosti nebyl klient se splácením v prodlení. Vše se děje prostřednictvím formuláře, který je ke stažení na webových stránkách spořitelny. Stačí jej vyplnit a následně e-mailem odeslat.

Wüstenrot
Předpokládá individuální řešení odkladu splátek, rozložení splátek v čase či může připravit další variantu dle situace každého klienta. K využití se nabízí e-mailová adresa nebo telefonické kontakty uvedené na webových stránkách.

Jindra Svitáková

PRACOVNÍ DOBA

  • Pondělí - pátek: 9:00 - 17:00
    Sobota - neděle: po domluvě

naše pobočky:

centrála

  • ČSA 23/10, 785 01, Šternberk
  • +420 739 208 037
  • info@luxury-service.cz
  • Po-Pá 9-17h

Jana Alexová

asistentka centrály

+420 739 208 037
alexova@luxury-service.cz

logo_korunka
© 2019 Luxury Service s.r.o. | Jsme součástí Luxury brand | Zásady GDPR | Přihlášení | Podpora